Fikirkan masak-masak, sebelum berbuat sesuatu supaya jangan menyesal

Peribahasa lain yang sama makna:
Berkelahi dulu pendapatan, berkelahi kemudian kerugian

  • Annsahakjbk

    karangan punya x ade ke??

    • fatihahhamzah

      ekeleh macam kau tu pandai sangat ;peperiksaan pun tak tahu dapat berapa?

      • Jake Carter

        aku, emmm… 84% setuju. atau lebih

  • wenkhang

    sama maksud dengan “telah terhantuk , baru terngadah ” tak ?

  • cimeng lilo

    kalau melakukan sesuatu perkara itu harus lh berfikir dulu nanti kalau lambat , nak menyesal kemudian tak akan berguna..kalau sedar dulu tak apa jangamn menyesal kmudian..

  • karangannye mana? haduhh. pandai betul laa.

  • ayin

    apa maksud berakit-rakit ke hulu berenang -renang ke tepian

    • Samadun

      Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang di kemudian hari

  • sAMMius

    APA NI AH?>? MACAM COPY JE

  • iylia ezetty othman (IEO)

    yang ni comment untuk bangga nya peribahasa melayu ni ajar feng

  • amir

    Assalamualaikum